دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

از روزی که با همسرم ازدواج کردم، انگار پیوندی جدا نشدنی بین او و دوستانش شکل گرفته بود. همسرم می گفت توقع نداشته باش بعد از سالها دوستی، تویی که تازه از راه رسیدی را به آنها ترجیح دهم.یک بار تلاش کردم مانند خودش با او رفتار کنم و یک هفته ای را با دوستانم سرگرم بودم، البته خودم می دانستم که این را از ته دل نمی خواهم، اما مجبور بودم تا رفتارهای خودش را برایش تکرار کنم. اما او بیش از دو روز دوام نیاورد و معترض شد. وقتی گفتم تو که وقت و بی وقت دوستانت را به من ترجیح می دهی که دارند تیشه به ریشه خانواده مان می زنند، گفت دوستان من با دوستان بی بند و بار تو فرق دارند، من از کودکی با آنها بزرگ شده ام.
شوهرم را یک ماه اول ازدواج در خانه دیدم و بعد از آن حتی گاهی شب ها باید تنها می خوابیدم. به خانواده ام چیزی نگفتم چون نمی خواستم حرمت او شکسته شود ،اما هر گاه به مهمانی زنانه می رفتم یا بیش از یک روز مثلا در خانه مادرم بودم، وقتی می آمدم خانه، از به هم ریختگی خانه می فهمیدم که دوستانش همگی با هم با وسایل کامل پذیرایی اینجا بوده اند.

نمی گویم نباید با دوستان رفت و آمد کرد اما وقتی متاهل می شویم بهتر است این روابط شکل دیگری پیدا کند و خانوادگی باشد.کم کم احساس می کنم بین ما فاصله عاطفی زیادی افتاده است. نمی دانم مگر نه اینکه زندگی پیش از ازدواج باید با زندگی بعد از آن تفاوت کند. اگر او بیش از این به دوستانش نیاز دارد، چرا ازدواج کرده است؟ نمی دانم چه طور می توانم او را متقاعد کنم که زندگی مان را به پای دوستانش نریزد؟

این مساله هم در میان خانم ها و هم در میان آقایان دیده می شود و برای زندگی مشترک هر کدام از آن ها قطعا آسیب هایی را ایجاد می کند.

حل مشکل بدون مشاجره
یکی از مهم ترین عواملی که موجب می شود یک همسر، رفیق باز باشد، این است که همسر به وظایف مختص به خود در زندگی مشترک عمل نکرده و یا در آن ها کوتاهی کرده است. همین مساله سبب می شود، همسران تمایل داشته باشند که بیشتر اوقات خود را در خارج از خانه و در کنار دوستانشان بگذرانند.

همچنین کسانی که مداوم با همسرشان بحث و جدل و مشاجره دارند و سعی نمی کنند، مشکلاتشان را منطقی حل کنند، موجب ایجاد این حالت در همسرشان می شوند.
پس اگر شما جزء کسانی هستید که همسرتان رفیق باز است در ابتدا، مروری بر نقش ها و وظایف تان در زندگی مشترک بیاندازید و در وهله بعد سعی کنید که مشکلاتتان را از روش های منطقی و بدون مشاجره حل نمایید.

پیامدهای رفیق بازی
یکی از مهم ترین پیامدهای رفیق بازی ایجاد طلاق عاطفی بین زوجین است یعنی همسران به دلیل اینکه برای یکدیگر وقت نمی گذارند و نیازهای همدیگر را برآورده نمی کنند، از یکدیگر دور می شوند و فاصله می گیرند و کم کم طلاق عاطفی و سردی عاطفی شکل می گیرد و به موجب آن، طلاق واقعی و قطعی صورت می گیرد.

گام به گام از دوستان فاصله بگیریدقدم اول این است که نحوه گفتمان و صحبت کردنمان را با همسرمان تغییر دهیم. معمولا همسران به این دلیل که مبتلا به طلاق عاطفی شده اند، جملاتشان را به حالت های دستوری به یکدیگر بیان می کنند. این حالت خود می تواند به تخریب بیشتر ارتباط همسران بپردازد.
قدم دوم این است که از جملات محبت آمیز بیشتر استفاده نمایید و سعی کنید نیاز به محبت و تعلق پذیری را که از مهم ترین نیازهای زوجین است، برآورده نماییم.
قدم سوم این است که هیچ گاه جملات خود را با «تو» شروع نکنید. زیرا احساس مقصر بودن و سرزنش شدن به همسرتان می دهد. جملاتتان را با «من» شروع کنید به طور مثال به جای این که بگویید تو همیشه برای دوستانت بیشتر وقت می گذاری و من ناراحت هستم، بگوییم، من ناراحت هستم از این که با من کمتر وقت می گذرانی.
قدم چهارم این است که در کنار رعایت مهارهای گفت و گوی صحیح، مهارت های انتقاد کردن را هم یاد بگیریم و در آن قالب به همسرمان انتقاد کنیم.
قدم پنجم این است که با همسرتان صحبت کنید و سطح آگاهی او را نسبت به ایجاد ضررهای این رفتار ناپسندش، بالا ببرید.

منبع سایت تبیان

  • ۹۴/۱۰/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی