دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۳۱ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

همدردی

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۰
  • ۰


  • ۰
  • ۰

اما برای این ازدواج احتیاط هایی لازم است که شاید در ازدواج های دیگر نیاز زیادی به آنها نداشته باشید. اگر قصد دارید با خانمی مطلقه ازدواج کنید و یا خواستگاری دارید که قبلاً از نامزدش جدا شده است حتماً به نکات ذیل توجه کرده و آنها را رعایت نمایید. (البته منظور ما از طلاق،‌ طلاقی است که در دوران عقد اتفاق افتاده است.)

 

-توجه به تمام معیارها و ملاک های مورد نظر: این ازدواج را مانند بقیه ازدواج ها بدانید و فرد مقابل را به دقت با معیارها و ملاکهایی که برای همسر آینده تان در نظر گرفته اید، بسنجید. اگر فرد مقابل (فرد طلاق گرفته) معیارها و ملاک های شما را داشت بعد در مورد ازدواج با وی بیشتر فکر کنید.

 

-تحقیق در مورد فرد مقابل:‌ در چنین ازدواج هایی باید در مورد فرد مقابل و علت طلاقش به خوبی و با دقت فراوان تحقیق و بررسی شود. حتی لازم است در این راستا با نامزد قبلی فرد نیز صحبت شود تا به صحت گفته های

  • ۰
  • ۰

مجله سیب سبز: شاید تا یکی، دو دهه پیش ازدواج با افرادی که تجربه تلخ طلاق را پشت‌سر گذاشته بودند، آنقدرها رایج نبود به‌خصوص اگر یک طرف ماجرا دختر یا پسری قرار داشت که تا به حال تجربه ازدواج نداشت اما این روزها با تغییر فرهنگ عمومی جامعه، تغییر الگوهای ازدواج و تغییر سن و سال و معیارهای آن و همچنین تغییر نگرش و سطح دید افراد جامعه، ازدواج با افرادی که تجربه تلخ یک جدایی را داشته‌اند، چندان دور از ذهن نبوده و حتی گاهی می‌تواند نتایج و سرانجام بسیار خوبی را هم برای طرفین رقم بزند.

اگر خواستگاری دارید که قبلا یک بار بر سر سفره عقد رفته یا  قصد دارید با خانمی مطلقه ازدواج کنید، حتما به نکات زیر توجه کرده و آنها را رعایت کنید.

توجه به تمام معیارها و ملاک‌های مورد نظر:

اولین نکته آن است که این ازدواج را مانند بقیه ازدواج‌ها بدانید و فرد مقابل را به دقت

  • ۰
  • ۰

درباره ازدواج پسر با خانمی که قبلاً ازدواج کرده و جدا شده و گاه دارای فرزند است و حتی بزرگ تر از وی است، توجه به چند نکته بسیار مهم است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.


به نقل از خراسان، خانم ها در ازدواج به دنبال دستیابی به دو هدف عمده هستند:
1- اولین هدف یافتن فردی قابل اتکا است، کسی که بتوان در مواقع ضروری و بحران از او کمک گرفت. اصولاً شخصیت خانم ها بیشتر پیرو است تا پیشرو(البته تفاوت های فردی هم وجود دارد)؛ یعنی برای مثال حتی اگر خانمی درآمد بسیار زیادی داشته باشد باز هم دوست دارد از شوهرش پول توجیبی بگیرد. این پول گرفتن به دلیل نیاز مالی نیست بلکه خانم ها به این وسیله مطمئن می شوند که کسی هست که در مواقع بحران بتوان روی او حساب باز کرد. به همین دلیل مرد باید از لحاظ سنی

  • ۰
  • ۰

زن و مرد هرکدام با پس زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی و حتی فکری پا به زندگی مشترک می گذارند. شاید نیمی از ناسازگاری های زندگی مشترک، مربوط باشد به عدم شناخت زن از طرز تفکر و خواسته های شوهر. دکتر فیل، روان شناس و نویسنده مشهور آمریکایی، در این گفتگو بیان می کند که مردان درباره ازدواج واقعا چه طور فکر می کنند.
برای یک مرد، ازدواج یعنی یک تحول بزرگ در زندگی؛ هم از نظر فکری، هم از نظر رفتاری. حالا سوال، این است : تفاوت یک مرد مجرد با یک مرد متاهل در چیست؟
جای هیچ شکی نیست که ازدواج تغییرات بزرگی برای یک مرد

  • ۰
  • ۰

گاهی وقت‌ها، خانم با بکار بردن یک جمله ناخواسته تمام اعصاب و روان آقای خانه را بر هم می‌زند. صبح قبل از بیرون رفتن از منزل، اگر همسرتان بگوید پولم تمام شده یا نوشتن چک فراموشت نشود، چقدر آرامش شما برهم می‌خورد؟! اگر خانم‌ها بدانند چه کلامی را در چه زمانی و به چه شکلی بیان کنند، به‌طور حتم از حرف‌هایی که آقایان را از کوره به درمی‌برد، جلوگیری خواهند کرد. مگر آن‌که هدف بانویی، به هم ریختگی روحی و شخصیتی آقای خانه باشد! در هر صورت خانم‌ها باتوجه به محتوای این مطلب باید تلاش کنند از تکرار این حرف‌ها و موقعیت‌های تنش‌آفرین پرهیز کنند.

 پولم تمام شده

اگر نمی‌توانید هزینه ماهانه خانواده و خرجی روزانه‌تان را محاسبه کنید، ریاضی خود شما اشکال دارد! برای دریافت هزینه منزل به زمان و نحوه دریافت وجه نقد مورد نظرتان توجه کنید.

زمان رفتن و خارج شدن از خانه برای مطرح کردن پول، زمان درستی نیست، شدید‌ترین درگیری‌های خانوادگی می‌تواند به دلیل درخواست مستمر و بی‌موقع پول باشد. ماهی یک‌بار کل هزینه‌های جاری را محاسبه و زمان دریافت خرجی خانه را مشخص کنید. اشتباه نکنید! اگر شما هم شاغل بودید خودتان به‌طورحتم مدیریت مالی را قبول داشتید.

موضوع دیوانه‌کننده برای همسرتان، بی‌موقع مطرح کردن دریافت پول و پی‌درپی بودن آن است. فراموش نشود اشکال شما در نداشتن یک منبع درآمد یا سرمایه‌گذاری و نیز شاغل نبودن‌تان نیست، بلکه مشکل در نبودن یک رویه مشخص جهت مدیریت مالی خانه و شیوه دریافت و هزینه اقتصادی بوده و مثلا برخی از ما فراموش می‌کنیم پاساژگردی یا خرید، تفریح نیست.

 شوهر دوستم این کارو انجام نمی‌دهد؟

هیچ چیزی ناپسندتر از یک مقایسه نابجا نیست. حال چه با شوهر

  • ۰
  • ۰

روزی به خودمان می آییم و می بینیم دو نفر غریبه هستیم که با هم زندگی می کنیم و فرزندان و خانه ی مشترک داریم، همین!

خیلی از ما فکر می کنیم که زندگی مشترک خوبی داریم، سال ها می گذرد و با خطاهای زیرپوستی و نه چندان مشهود که به چشم مان نمی آید ، کم کم مانند یک موریانه که پایه های میزی را می خورد ، پایه های زندگی مشترکمان را از بین می بریم. روزی به خودمان می آییم و می بینیم دو نفر غریبه هستیم که با هم زندگی می کنیم و فرزندان و خانه ی مشترک داریم، همین! پس باید قبل از آنکه دیر شود به چند « اگر» کوچک در زندگی و رفتار خود توجه کنید و در صورت مشاهده ی آنها خیلی زود و اورژانسی در جهت رفعش اقدام کنید.

اگر در خانه به خود نمی رسید…
چه بخواهید چه نخواهید، همسر شما همیشه به ظاهرتان توجه می کند و آراستگی شما برایش مهم است. هیچ زحمتی ندارد که سعی کنید کمی برای همسرتان به ظاهر خود برسید، حتی یک تغییر کوچک در ظاهرتان می تواند اثر زیادی در زندگی شما داشته باشد.

اگر بیشتر زمان شما صرف کار می شود…
اینکه به کارتان اهمیت دهید یا گاهی به سراغ تفریح های مورد علاقه تان بروید، اصلا بد نیست ولی

  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات کلمات بسیار تأثیرگذارتر از رفتار هستند.همین الآن نگاهی به  گوشی‌تان بیندازید:آخرین پیامی که برای همسرتان ارسال کردید چه بود؟حتماً  یا راجع به فرزندان بوده یا چیزی برای خرید مایحتاج خانه سفارش دادید یا دوستانه به او یادآوری کردید که قول داده بود فلان کار را برایتان انجام دهد .

هرچند ممکن است مکالمات روزمره شما با مرد زندگی‌تان یکنواخت و عادی باشد اما روانشناسان می‌گویند همیشه سعی کنید زندگی مشترکتان پویا و زنده باشد،مراقب باشید چه می‌گویید تا مبادا این حرف‌های کسل‌کننده به مشاجرات ناخوشایند تبدیل شوند.حتماً باید مهارت‌های ارتباطی را در زندگی مشترکتان توسعه دهید،هم وقتی که با مباحث ناخوشایند و پیچیده مواجه می‌شوید و هم زمانی که مکالمه عادی دارید.خب حالا می‌رسیم به این موضوع که در زندگی مشترک از چه جملاتی باید اجتناب کرد و در عوض از کدام جملات استفاده کرد؟

بحث درباره کارهای روزمره
این جمله را نگویید: تو هرگز در کارهای خانه کمک نمی‌کنی
اگرچه ابراز مداوم ناراحتی نسبت به برخی رفتارهای تکراری همسرتان به نتیجه‌ای

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید