دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

رابطه مستقیم تنبلی جنسی مردها و خیانت زنان

  • ۰
  • ۰

دعوا بین زن و شوهر در روابط خانوادگی یکی از شیرینی های جدا نشدنی هر زندگی است ولی هر زن و مردی باید بدانند دعواهای زناشویی قانون و قواعدی دارد که باید رعایت کنند.
در دعوا با همسرتان حق این کارها را ندارید!
دانستن اصول قهر و آشتی یک مهارت است؛ مهارتی که در طی سال‌های زناشویی ایجاد می‌شود. اینکه چطور دعوا کنید که پس‌فردا روی آن را داشته باشید تا از همسرتان عذرخواهی کنید، بسیار مهم است! دعوای زناشویی مسلما با درگیری خیابانی ناشی از یک تصادف متفاوت است. پس مکالمه بین افراد در دعواهای مختلف فرق می‌کند به‌طوری که اگر اصول آن را ندانید، دعوای زناشویی که قرار است نمک زندگی‌تان باشد، زیادی به شوری خواهد زد!

برای اینکه با اصول دعوای زناشویی آشنا شویم سراغ سهیل رضایی، مدرس حوزه روانشناسی یونگ و مدیر انجمن بنیاد فرهنگ زندگی رفته‌ایم. رضایی می‌گوید: «به‌ندرت پیش می‌آید زوجی در فضای مشترک دچار تنش نشوند و اگر به خود و دیگری چنین قولی را بدهند خود به خود فضای زندگی را تحت فشاری آزاردهنده قرار می‌دهند. پس چه خوب که در دعوا قوانینی را رعایت کنیم که فضا

  • ۰
  • ۰

دوستت دارم، به تو احتیاج دارم، می خوامت و… این ها عواطف و نیازهایی هستند که مردها به زبان می آورند. اما سوال این جاست که در واقع از همسرشان چه می خواهند؟ مردها در این باره چیزی به زبان نمی آورند، درباره آن چیزی نمی نویسند یا حتی بین خودشان هم در رابطه با آن کوچکترین صحبتی نمی کنند.

هیچ مردی عادت ندارد چیزی را که می خواهد به زبان بیاورد اما می توانم به شما اطمینان دهم که بیشتر مردها نیاز دارند و از شما می خواهند که موارد زیر را به آن ها تقدیم کنید:

مهربانی

دنیا می تواند بسیار بی رحم و مجازات کننده باشد. کار ما سخت است و همکارانمان روحیه بیش از اندازه رقابتی دارند. ما با قضاوت های زیادی از جانب کسانی که در جامعه با آن ها در ارتباط هستیم دست و پنجه نرم می کنیم. قضاوت نکردن، بخشش و درک از جانب زنی که دوستش داریم می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

خوشحالی

به ما بگویید و نشان دهید که خوشحالید. وقتی خوشحال هستید بیشتر دوست داریم کنارتان باشیم. لحظات سختی را در محیط کار می گذرانیم و دوست داریم بدانیم که لحظات شادی هم در زندگی داریم و البته خود را مسئول این شادی هم می دانیم. شادی شما مسری است.

سپاسگزاری و قدردانی

این بار که کاری را خوب انجام دادیم به ما بگویید که بابت آن قدردان هستید و بخاطر آن خوشحال شدید. بگویید که چه حسی به خاطر آن دارید و چرا خوشحال تان کرده است. به ما نشان دهید که بابت بودنمان

  • ۰
  • ۰

برای موفق شدن در زندگی زناشویی باید هم زن و هم مرد سیاست های مهمی را بدانید. این سیاست ها به شما کمک می کند که بدانید با همسرتان چگونه باید رفتار کنید.

در زندگی زناشویی تان پر تحرک، با حرارت و جذاب باشید! 

یکی از نیازهای اساسی شوهر شما این است که شما از نظر درونی و ظاهری هر روز برای او تازه‌تر و جذاب‌تر باشید. او عاشق تمامی ‌وجود شماست. در حقیقت مشتاق و آرزومند آن است که هر روز از باغ پرطراوت وجود شما گلی تازه بچیند.

ظاهر آراسته و پوشش زیبای شما همان چیزی است که شوهر شما در نخستین برخورد پس از ورود به خانه، از شما می‌خواهد. او می‌خواهد موقع مراجعت به منزل، دختر رویاهایش واقعاً یک خانم به تمام معنا باشد، با تمام ویژگی‌های یک زن

  • ۰
  • ۰

همه ی ما زوج هایی را دبده ایم که خیلی به هم وفادار هستند ولی رفتارهای آن ها به هیچ وجه برای هم خوشایند نیست. انتخاب شخص ایده‌آل برای زندگی مشترک کار دشواری است. اما آنچه دشوارتر محسوب می‌شود، حفظ رابطه و مدیریت درست آن است. در همه ی رابطه ها خیانت چند تعریف دارد که برای ما تنها یک تعریف از آن، جا افتاده است. اگر فکر میکنید نیاز دارید تا هفت اشتباه خود، که کم از خیانت ندارند را بدانید؛ در خواندن این مطلب تعلل نکنید.

روانشناسان بر این باورند خیانت یکی از مهمترین اتفاقاتی است که در بسیاری از مواقع نقطه پایان رابطه را رقم می‌زند. عمل خیانت باعث از بین رفتن اعتماد زن و شوهر شده و زخم عمیقی را در دل آنان ایجاد می‌کند.
با این حال، خیانت تنها یکی از عوامل مخرب رابطه محسوب می‌شود و عوامل دیگری وجود دارند که درست به اندازه خیانت باعث سلب تعهد و امنیت رابطه عاطفی می‌شوند.
روانشناسان ۷ اقدام زیر را معادل خیانت به همسر دانسته و تصور می‌کنند این عوامل درست به اندازه خیانت رابطه را تخریب می‌کند.
۱٫اهمیت بیشتر به نیازها و خواسته‌های خود
رابطه عاطفی باید بر مبنای مساوات و رفاقت دوطرفه به جلو پیش رود. حتی

  • ۰
  • ۰

هم زن و هم شوهر برای پرورش دادن رابطه شان، حفظ جریان آرام امور خانه و کار کردن برای رسیدن به اهداف مشترک متعهد هستند. اینکه تنها یکی از دو همسر بار این مسئولیت ها را به دوش بکشد، باعث ایجاد نارضایی می شود. جامعه شناسان و روانشناسان مختلفی در بررسی ازدواج های سالم، ویژگی ها و مهارت هایی را برای کسانی که می توانند روابطی موفق و رضایت بخش داشته باشند، مشخص کردند.

این افراد:

•    فلسفه ای سالم از زندگی با ایده آل های مشخص دارند.

•    دوستی، احترام، عشق بین آنها هر روز بیشتر می شود.

•    علایق و فعالیت های مشترک زیادی دارند.

•    از همراهی یکدیگر لذت می برند.

•    اعتمادپذیر هستند و

  • ۰
  • ۰

اولین سوالی که بعد از خیانت زن و مرد به هم در ذهن پیش می آید این است که چرا؟ واقعا چرا باید یک زن و یا یک مرد به همسرش خیانت کند.

بررسی دلایل خیانت زنان متاهل
مطالعات اخیر انجام شده در دانشگاه جویلف در کانادا در راستای پاسخ دهی به این سوال به نتایج و پاسخ هایی را در نتیجه داشت که در ادامه می خوانید.
خیانت مردان یک دلیل اصلی و تقریبا اصلی ترین دلیل خیانت مردان داشتن یک رابطه ی جنسی و پر کردن به اصطلاح خودشان خلا نیاز به این رابطه است اما اینکه زنان به همسرانشان خیانت می کنند دنیایی از دلیل را دارد که اصلی ترین های آن عبارتند از:

همسرم مرتب به من توهین می کند و

  • ۰
  • ۰

یکی از عواملی که میتواند منبجر به جدایی عاطفی ، جسمی و یا طلاق در زندگی زناشویی شود،دروغگویی همسر است.دروغ در زندگی زناشویی سبب بوجود آمدن رابطه ای ناپایدار به مرور زمان میشود و هر چه دروغ ها بیشتر شوند جدایی هم روال عادی اش را طی میکند،اما واقعاٌ باید با دروغ گفتن همسر چیکار کنیم؟

اگرچه دروغ همیشه امری مذموم و ناپسند است اما مواجهه با آن نیز، امری اجتناب‌ناپذیر است؛ به همین دلیل بهترین روش مواجهه و مقابله با دروغ، توجه به نوع دروغ است و اینکه با توجه به‌مدت زمان رابطه‌تان و شرایط زندگی‌تان چه مقدار دروغ شنیده اید؟ برخی از دروغ‌های کوچک و کم اهمیت، تأثیر چندانی بر کیفیت رابطه نداشته و مشکلات جدی را هم، در زندگی ایجاد نمی‌کنند، اینجا می‌توانید از برخی دروغ‌ها چشم پوشی کنید.

یکی از خوانندگان نوشته است: همسرم، مرد خوب و سازگاری است و من در کنار او احساس خوشبختی می‌کنم، اما چندباری از او دروغ شنیده‌ام که این موجب سلب اعتمادم شده است، به او مشکوکم و همیشه فکر می‌کنم به من دروغ می‌گوید، لطفاً راهنمایی‌ام کنید.توضیحات روانشناس بالینی را در زیر می خوانید:

خودتان را بی‌تقصیر ندانید:

علت اصلی دروغگویی همسرتان چیست؟ گاه نحوه برخورد و عکس العمل‌های

  • ۰
  • ۰

ممکن است شما به موردی برای ازدواج بر بخورید که با اینکه از یک فرهنگ دیگری است اما اکثر قریب به اتفاق شرایط مورد نظر شما را دارد. در این موقعیت چه کار می کنید؟ آیا با فاکتور گرفتن تفاوت فرهنگی فقط شرایط موافق را در نظر می گیرید؟ یا بر عکس آنقدر به خاطر تفاوت فرهنگی مته به خشخاش می گذارید که طرف با همه ویژگی های خوبش از دستتان می رود؟ اجازه بدهید قبل از اینکه درباره پاسخ به این سوالات صحبت کنیم، کمی به تأثیری که فرهنگ روی هر یک از ما می گذارد بپردازیم.

یک مادر معنوی

اگر از شما بخواهند که فرهنگ را در چند جمله کوتاه تعریف کنید چه می گویید؟ آیا جز این است که فرهنگ را مادری می دانید که از زمان قبل از تولدتان کار پرورش شخصیت، تفکر، رفتار و احساسات شما را شروع کرده است؟ اگر بخواهیم تأثیر فرهنگ بر خودمان را به صورت دقیق تر و جزئی تر بررسی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
۱٫ تفکر و باورها. فرهنگ قبل از هر نقش دیگری طرز تفکر ما را تحت تأثیر قرار می دهد. به دنبال تفکر، باورهای ما هم تغییر می کنند. برای مثال در زمینه ازدواج، در بعضی فرهنگ ها باور این است که پسرها باید تا بیست سالگی ازدواج کنند. یا بعضی فرهنگ های دیگر، به شدت روی ازدواج فامیلی تأکید می کنند.

۲٫ آداب و رسوم. فرهنگ روی تشریفاتی که ما برای مناسبت ها و کارهای مختلف طراحی می کنیم اثر می گذارد. مثلاً بعضی فرهنگ ها تشریفات پر آب و تاب تری برای ازدواج قائلند

  • ۰
  • ۰

بیشتر از هشتاد سال است که دانشمندان سراسر دنیا به شیوه های گوناگون تحقیق می کنند که چرا برخی از مردم در ازدواج و روابط زناشویی شان خرسندتر از دیگران هستند. اینکه چرا بعضی از ازدواج ها دوامی ندارند و برخی برای زمان طولانی ثابت و پایدارند. آنچه محققان و کارشناسان به آن دست یافته اند یک اصل ساده است.

زن و شوهرهایی که خوشبخت هستند و روابط نسبتا پایداری دارند به لحاظ پیشینه ی خانوادگی، موقعیت اجتماعی، سطح تحصیلات و نیز وضعیت سلامت، علایق و سرگرمی ها و زمینه های متعدد دیگر به یکدیگر شبیه تر از کسانی هستند که در رابطه ای خالی از احساس خوشبختی به سر می برند. اینکه تضادهای روحی زوجین بتواند اثر مفیدی در یک رابطه داشته باشند به اثبات نرسیده. آنچه به طور واضح دارای اهمیت است میزان شباهت هاست. البته یک اصل مهم و اصولی در این میان وجود دارد و این است : ” همزیستی به هر نوع که باشد به گذشت و سازگاری نیازمند است.” این یک اصل اصولی است