دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۲۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قدرت خانم‌ها نه در فیزیک و جسم، بلکه در روان و جان است. شاید یک خانم قدرت بدنی کمتری نسبت به یک مرد داشته باشد اما قطعاً قدرت روانی‌اش بی‌رقیب است. به قول آیت الله امینی دام ظله: «زن می‌تواند خانه را به صورت بهشت برین درآورد و هم می‌تواند به صورت جهنمی سوزان تبدیلش سازد. می‌تواند شوهرش را به اوج ترقی برساند و هم می‌تواند به خاک سیاهش بنشاند.» (آیین همسرداری؛ ص ۲۷)
خانم‌ها ازدواج با مرد ضعیف و بی‌اراده را نمی‌پسندند؛ آن‌ها دوست دارند شوهری

  • ۰
  • ۰

اگر دوست دارید شوهری شادتر از همیشه داشته باشید و وی را با ذوق تر و خندان تر از قبل ببینید این ترفندها را به کار گیرید. راه هایی وجود دارد که می توانید همسفر زندگی تان را شاد کنید و به او احساس خاص بودن دهید. اگر نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید، ما به شما می گوییم .

از زندگی با او راضی باشید

نتایج تحقیقات نشان می دهد، شادی مردها رابطه مستقیمی با شادی همسرانشان دارد. این محققان می گویند اگر مردی احساس کند همسرش از شرایط زندگی راضی است و به زندگی زناشویی شان

  • ۰
  • ۰

برای اکثر جوانان، پس از تصمیم گرفتن برای ازدواج و انتخاب همسر مناسب، سپری شدن دوران عقد و کسب استقلال مالی حساس ترین برهه زندگی آن ها به شمار می رود.

دوران عقد که در جامعه ما از زمان جاری شدن صیغه عقد شروع می شود و تا شروع زندگی مشترک ادامه می یابد، دورانی حساس، پرالتهاب و از سویی خاطره انگیز و پرطراوت است. در این دوران، نوعروس و تازه داماد که دوره جدیدی را تجربه می کنند با استفاده از تجربه و کمک هر ۲ خانواده، آرام آرام به سوی زندگی مشترک گام برمی دارند و خود را برای زندگی و چالش های پیش رو آماده می کنند. به این سبب آماده شدن برای این دوران حساس و رفتارهای منطقی و عاقلانه خانواده ها بر شکل گیری یک زندگی باثبات و سالم که قرار است زوجین پایه های اصلی آن باشند، اهمیت بسیاری دارد. دکتر علیرضا شریفی استاد پژوهشگاه تعلیم و تربیت درباره مدت زمان ایده آل دوران عقد به خبرنگار ما گفت: طبق مطالعات انجام شده ۴ تا ۹ ماه بهترین فاصله زمانی برای

  • ۰
  • ۰

صمیمانه ترین و امن ترین جای دنیا زندگی مشترک است و عشقی که در آن شکل می گیرد، رضایت بخش ترین ارتباط است. محبت کردن و توجه به همسر سرمایه گذاری طولانی مدت و عمیقی است که ریشه های زندگی را قوی تر کرده و به شما اطمینان می دهد که می توانید، با تمام توانمندی تان با مشکلات زندگی کنار بیایید.

قدیمی ها می گفتند؛ دختر باید با لباس سفید به خونه بخت برود با  کفن سفید بیرون بره. اما به راستی چطور می شود به این ضرب المثل جامه عمل پوشاند. چطور می توان در زندگی وفادار ماند و عشق،محبت را در زندگی زناشویی مانند همان روزهای اول مراقبت کرد.

وفاداری ستون زندگی مشترک

وفاداری ، تعهد و مسئولیت داشتن درمقابل یکدیگر است و عهد بستن به اینکه در تمام موقعیتهای زندگی

  • ۰
  • ۰

در زندگی زناشویی مرز و حریم خصوصی در قالب و شکلهای مختلفی وجود دارد. مرز شخصی، مرز زناشویی و مرز در ارتباط با بستگان و دیگران. مرز شخصی، یعنی باید به حریم خصوصی خود و همسر احترام گذاشت از چک کردن و وارسی موبایل، برنامه ریزی کردن ریزترین مسائل همسر خودداری کرد و به حقوق فردی او آگاه بود. انجام چنین فعالیتهای نامناسب در واقع رعایت نکردن حریم شخصی فرد مقابل محسوب می شود.
مرز زناشویی، یعنی زن و شوهر مسائل خصوصی خود را برای دیگران بازگو نکنند و به حریم زناشویی خود احترام بگذارند. مرز در ارتباط با بستگان، یعنی زن و شوهر استقلال خانوادگی خود را در ارتباط با بستگان از بین نبرند و حقوق خانواده را رعایت کنند.

 مرزها در زندگی مشترک تا کجا؟

حال از خود سئوال کنید آیا مرزهای زندگی خود و زناشویی تان را رعایت می کنید؟ چک کردن موبایل همسر بدلایل مختلف پیش می آید. به طور مثال ممکن است، تجربه ناخوشایندی مثل خیانت همسر باعث شده شما تمایل به چک کردن موبایل همسر پیدا کنید و از این طریق می خواهید بسیاری از فعالیتهای و گفتگوهای او را زیر نظر داشته باشید. به نظرتان این روش به بهتر شدن ارتباط شما کمک می کند؟
و یا اینکه بدلیل استفاده زیاد همسرتان از موبایل دچار نگرانی شده اید که شاید حادثه ناخواسته ای برای زندگی تان اتفاق بیفتد گفتگوهای دیگران و بیان حوادث این چنینی شما را بیشتر نگران کرده است. آیا نگرانی ها به ارتباط خوب کمک 

  • ۰
  • ۰

تعدادی از عبارات هستند که همیشه بانوان از شنیدن آنها ناراحت می شوند و لیستی از چیزهایی همیشه وجود دارد که یک زن علاقه مند است در مرد زندگیش تغییراتی ایجاد کند.

در سطور زیر به لیستی اشاره می کنیم که بانوان علاقه ای به شنیدن آنها ندارند.

خسته به نظر می رسی!

شنیدن این جمله برای بسیاری از خانم ها ناخوشایند است، مخصوصا زمانی که آنها مملو از انرژی هستند و فقط آرایش نکرده اند و شما احساس می کنید 

  • ۰
  • ۰

یکی از عواملی که باعث به عقب افتادن ازدواج پسرها و بالا رفتن سن ازدواج در مردان می شود، عدم مسئولیت پذیری است. مردها بعد از ازدواج باید با مسئولیت های جدیدی مثل اداره خانواده و مدیریت و پرداخت هزینه ها و مدیریت یک رابطه احساسی و زناشویی رو به رو شوند، اما آن ها چقدر با این وظایف آشنا هستند و چقدر می توانند از پس این وظایف بربیایند و یک زندگی موفق را تجربه کنند. بهترین زمان برای شناخت این مسئولیت ها چه زمانی است و چه زمانی می توان متوجه شد که یک مرد می تواند مسئولیت یک زندگی مشترک را بپذیرد؟

در این گفت و گو با لیلا بهنام، روان شناس و نسیم ولی، حقوقدان درباره مسئولیت پذیری در مردان و اینکه یک مرد چه مسئولیت هایی باید از نظر حقوقی به عهده بگیرد، صحبت کرده ایم.

کاهش رشد مسئولیت پذیری

لیلا بهنام، روان شناس خانواده معتقد است ازدواج جزو مراحلی از

  • ۰
  • ۰

به نقل از تابناک:


روانشناس و مدرس دانشگاه در رابطه با بهبود روابط همسران با یکدیگر به زوجین توصیه کرد تا در طول هفته به معنای واقعی، پنج ساعت زندگی مشترک داشته باشند.

به گزارش ایرنا، دکتر مهرنوش اثباتی با بیان اینکه ارتباط به دو دسته کلامی و غیر کلامی تقسیم می شود، گفت: برخلاف اینکه برخی گمان می کنند ارتباط کلامی مهم تر از غیر کلامی است، پژوهش ها نشان می دهد بخش عمده ای از ارتباطات از طریق ارتباط غیر کلامی منتقل می شود.
 
وی ادامه داد: براساس پژوهش های انجام شده، تنها هفت درصد ارتباط از طریق کلمات و 93 درصد دیگر از طریق ارتباطات غیر کلامی که شامل زبان بدن، لحن و بلندی صدا، مدل نشستن و برخاستن و غیره است به مخاطب منتقل می شود.
 
اثباتی اضافه کرد: اگر تصور این است که باید مهارت های گفت و گوی کلامی را افزایش دهیم تا روابط زناشویی بهبود یابد، در اشتباه هستیم چرا که بیشتر از ارتباط کلامی، ارتباط غیر کلامی 
  • ۰
  • ۰

لحظات زن و شوهری

اگر می خواهید عشق و علاقه خود را به همسرتان تداوم ببخشید؛نخست باید یاد بگیرید که زمان کافی را برای با هم بودن و ابراز محبت اختصاص دهید. بعضی از زن و شوهر ها نمی دانند که چگونه باید لحظات باهم بودن را جاودانه کنند، بسیار ساده است: رابطه صمیمانه گذشته را تجدید کنید؛ به انگیزه عشق و ازدواجتان بیندیشید؛ مثلا با همسرتان درباره نخستین روزهای آشنایی و دوران خوش زندگی گفتگو کنید؛ زیرا یادآوری شادی ها و رویدادهای شیرین آن روزها، هم وجودتان را گرم می کند و هم تازگی و طراوت رابطه شما را با همسرتان حفظ خواهد کرد.

یکسری از کارها را باهم انجام دهید، مثلا به کمک همسر خود، گاراژ ماشین، کابینتها و کمدهای لباس خود را مرتب کنید، مهم نیست این کار چقدر طول می کشد، مهم این است که شما کنار همسر خود بوده اید.

قدم زنان به مغازه های اطراف بروید و از رفتن

  • ۰
  • ۰

متأسفانه برخی رفتارها فقط ظاهرشان شبیه شوخی است اما در صورت تکرار و با گذر زمان، شادی و گرمی خانه را کم رنگ می کند. برخی موضوعات بسیار ریز در زندگی وجود دارد که اگر از جانب همسران رعایت نشود، روابط زناشویی را تخریب می کند.
۴ شوخی ممنوعه با همسر
در شوخی با همسرتان هرگز از کلمه طلاق استفاده نکنید
به نظر یک روان شناس، یکی از این موارد استفاده مکرر از واژه «طلاق» است. مثلاً در پاسخ همسرمان زمانی که با شوخی می پرسد « اگر یک ماه آشپزی نکنم، چه کار می کنی؟ » اصلاً صحیح نیست که با شوخی بگوییم «طلاقت می دهم»، چون ممکن است او را ناراحت کنیم و در برابر همین یک شوخی ساده، با جنجال