دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۱۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

توجه به همسر یکی از ویژگی‌های مهم در تشکیل و ادامه زندگی مشترک است. توجه زوج‌ها به یکدیگر می‌تواند به عنوان مامن و سرپناهی محسوب شود، اما باید دانست میزان این توجه‌ باید به چه شکلی باشد تا دیگر حقوق شخصی افراد تحت تاثیر قرار نگیرد.

به گزارش آرمان، در روزهای اول آشنایی هر یک از زوجین در پی نشان دادن چهره مطلوبی از خود هستند. برخی مواقع هم برخی افراد به نوعی با پنهان‌کاری و زیرکی بسیاری از ویژگی‌های اخلاقی خود را بروز نمی‌دهند. برای مثال ممکن است در برخی شرایط نسبت به بعضی مسائل حساس باشند، اما در ابتدا ترجیح می‌دهند شخصیت واقعی خود را به نمایش نگذارند. امروزه شک، بددلی، بدبینی و سوءظن در بین افراد جامعه به‌ویژه در زندگی زناشویی ملموس‌تر از گذشته شده است. متخصصان بدبینی را آفت زندگی مشترک می‌دانند، چرا که هیچ چیز مانند بدبینی و بددلی نسبت به همسر در خراب کردن رابطه زناشویی

سلام 15

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۰
  • ۰

به آقایی علاقمند شده ام که از همه لحاظ با هم تفاهم داریم. فقط ایشون چهار سال از من کوچکتر هستند. به نظر شما اگر ما با هم ازدواج کنیم در زندگی دچار مشکل خواهیم شد؟ لطفا راهنمایی مان کنید.

به طور قطع هر چه میزان تناسب در یک ازدواج در همه زمینه ها بیشتر باشد، امکان موفقیت در زندگی زناشویی بیشتر می گردد که مساله سن هم از این قاعده مستثنی نیست.

ازدواج ابعاد گوناگونی دارد و انتخاب همسر نیز گزینه های متفاوتی دارد که جدای از نزدیکی فرهنگ ها، جغرافیا، تحصیلات و… « سن » یکی از ویژگی هایی است که

  • ۰
  • ۰

آدم های زیادی با حسادت زندگی می کنند. یک پژوهش علمی نشان داده است که بیش از یک سوم آدم ها به ویژه در رابطه زناشویی حسود هستند. حسادت یکی از دلایل مهم مراجعه زنان و مردان به مراکز روان درمانی و مشاوره است.

شاید برایتان این سوال پیش می آید که چرا حسادت می کنید یا چرا او به شما حسادت می کند؟ می خواهید بدانید چطور باید آن را کنترل یا متوقف کنید و عکس العمل درست در برابر حسادت بی دلیل دیگری چه باید باشد.

حسادت از چه و برای چه؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حسادت بیشتر از اینکه یک خصلت باشد یک واکنش عاطفی است در برابر نگرانی واقعی یا غیر واقعی که فرد گمان می کند رابطه اش را در معرض تهدید قرار داده است یا موقعیت اش را خراب

سلام 14

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۰
  • ۰

گاهی اوقات خانم ها خیال می کنند مردان آنقدر قوی هستند که هیچ نیاز روانی ندارند و همچون کوه پشت سر همسرشان ایستاده اند. اما آقایان هم نیاز هایی دارند که باید به آن ها پاسخ داد. این نیاز ها در زیر عنوان می گردند.

احترام بگذارید

یکی از مهم ترین مسائلی که ذهن آقایان را درگیر می کند، میزان احترامی است که از همسر خود انتظار دارند. این نیاز در هرم نیاز های مزلو نیازی سطح بالاست. به عبارتی از آن دست نیاز هایی ست که اگر برطرف شود می توان سلامت روانی فرد را قابل دسترس دانست.
آنها شاید این مسئله را هرگز به زبان نیاورند، اما بی شک یکی از دلایل پرخاشگری ها و ناسازگاری های آن ها، عدم دست یابی به احترامی است که از همسر خود توقع دارند. همین که شما به افکار و عقاید و رفتارها و احساسات مرد زندگی تان احترام بگذارید، او را آرام خواهد کرد. اگر همسرتان می گوید که خسته است،

  • ۰
  • ۰

هر وقت از کسی بپرسید که چرا می خواهد ازدواج کند، لیستی از نیازها، خواسته ها و تمایلاتش را برای شما ردیف می کند. می خواهم کسی را داشته باشم که در کنارش احساس آرامش کنم. می خواهم یک نفر باشد که تا آخر عمر در کنار من بماند…

حال تصور کنید که دو نفر با کوله باری از نیازها، تمایلات و آرزوهای عموما خودمحورانه، تصمیم می گیرند که با هم ازدواج کنند. از زمانی که دوران پر زرق و برق اولیه ازدواج بگذرد و زندگی وارد روال اصلی و واقعی خود شود، مشکلات یکی یکی خودشان را نشان می دهند.
در واقع از اینجای زندگی است که شما با کسی مواجه می شوید که برای رساندن شما به آرامش و ارضای نیازهای تان با شما ازدواج نکرده بلکه او
  • ۰
  • ۰


امروزه شاید بسیاری از جوانان و خانواده ها نیز به این نکته دست یافته اند که صرف رسیدن به سن خاص و بلوغ جسمی و جنسی، برای تحقق ازدواجی موفق و مطمئن کافی نیست و علاوه بر آن یک جوان باید به حدی از رشد و آمادگی روان شناختی نیز رسیده باشد تا بتواند عهده دار مسئولیت ها و نقش های جدید خود در قالب زندگی مشترک گردد.

داشتن زندگی شاد، مۆفق و مۆثر، آرمانی ست که هر فردی در زندگی خود می‏تواند به دنبال کسب آن باشد و تحقق این آرمان زمانی میسر است که زمینه برای آموزش و به‏ کارگیری مهارت‏های زندگی آماده باشد.

طبق گفته بسیاری از کارشناسان، مهارت های زندگی مجموعه توانایی‏هایی هستند که فرد را قادر می‏سازند در طول زندگی، در مسیر کمال و ارتقای سازگاری با خود، دیگران و محیط گام بردارد؛ به نحوی که به بهبود کیفیت زندگی او بینجامد.

در واقع آنها معتقدند مهارت ‏های زندگی، توانایی ‏های روانی- اجتماعی برای رفتار انطباقی و مۆثر هستند که افراد را قادر می ‏سازند به ‏طور مۆثرتری با مقتضیات و چالش ‏های زندگی روزمره مقابله کنند.

توجه همه جانبه به کسب مهارت های زندگی

  • ۰
  • ۰

مردم تصور می کنند که وقتی پسری به سن ازدواج رسیده و شغل مناسبی دارد می تواند مسئولیت یک زندگی را قبول کند و وارد مرحله ازدواج شود. عده ای پا را فراتر گذاشته و تصور میکنند پسر باید اول مدرک تحصیلی خوبی داشته باشد و دوران سربازی را پشت سر گذاشته باشد و در نهایت که صاحب یک شغل آبرومند شد یعنی فرد مسئولیت پذیری است و وقت آن رسیده که ازدواج کند. اما شاید کمتر خانواده هایی باشند که مهارت های قبل از ازدواج برای دختران را هم مد نظر داشته باشند!

مهارت خانه داری

دهه اخیر هرچقدر که دختران را به موفقیت َهای تحصیلی نزدیک کرده، همانقدر آنها را از کارهای خانه دور کرده است. اول از همه باید بگوییم اینکه شما فوق لیسانس دارید باعث نمی َشود که نتوانید یک ماکارونی قابل خوردن درست کنید! درس و تحصیلات در جای خود از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، اما مطمئن باشید الان که مجرد هستید خیلی راحت َتر می َتوانید کارهایی مثل آشپزی، مرتب کردن آشپزخانه، گردگیری و جارو زدن را یاد بگیرید.
مهارت هایی غیر از آشپزی که می تواند منجر به استحکام بنیان خانواده شود. خودتان هم می َدانید که یاد گرفتن چیزی مثل آشپزی یک فرآیند آزمون و خطایی است؛ یعنی تا چند مرتبه برنج َتان شفته نشود و دم نیاید شما روش صحیح درست کردن آن را یاد نمی َگیرید.

مهارت مدیریت زمان

اگر می َخواهید در سن پایین

  • ۰
  • ۰

واژه خیانت در لغت به معنای نقیص امانت و به معنای منع حق است. در ارتباط همسران، خیانت به این معنا می باشد که یکی از طرفین تعهدش را به دیگری از دست داده و فرد دیگری را به عنوان همسر و یا جایگزین برای همسر، انتخاب می کند. خیانت یعنی پیمان شکنی مخفیانه و در ارتباط همسران، خیانت به حالتی گفته می شود که یکی از زوجین بدون اطلاع دیگری با فرد دیگری ارتباط احساسی و جنسی را برقرار می کند.

انواع مختلف خیانت

۱- خیانت جنسی
۲- خیانت احساسی و عاطفی
۳- خیانت ارتباطی
در خیانت جنسی، هیچ گونه عاطفه و هیجان احساسی مثبت بین طرفین وجود ندارد و فرد فقط به دلیل برقراری ارتباط جنسی با فرد دیگری ارتباط برقرار می کند. در این حالت تنها زمانی که با او همبستر شود و ارتباط جنسی داشته باشد، ارضاء می شود.
در خیانت احساسی و عاطفی، رابطه احساسی و عاطفی عمیقی بین دو نفر