دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
همیشه کارهایی هست که نمی دانید! اما به مرور که در زندگی جا افتاده تر شوید، دستتان می آید که چی به چیست و قاعده و حساب و کتابش را تا حد خوبی می توانید خودتان بچینید؛ به جای اینکه زندگی خودش شما را به هر طرفی که خواست بکشاند. منتها به قول قدیمی ها باید مراقب باشید خشت اول را کج نگذارید که کارتان بیخ پیدا نکند.

شما زن و شوهر که دوتایی ، صبح تا شب را بیرون خانه به سر می برید، نیاز جدی تری به مراقبت از این خشت های اول دارید که زندگی تان رنگ و بوی تازه اش را حفظ کند و «هم سر» بمانید. به قول معروف، «برای نیل هرچه بیشتر به این مقصود»، نگاهی به این پیشنهادها بیندازید بد نیست.

فرمان ۱- کارها را زمان بندی کنید

لابد تا الان فهمیده اید که قول و قرارهای ازدواج برای انجام کارها پایه و اساس درستی ندارد. اولا که خودتان نمی دانستید چه چیزی در انتظارتان است؛ ثانیا اینقدر درگیر روابط عاطفی و خانوادگی شده اید که آن نامه های امضاشده

  • ۰
  • ۰


صدای بسته‌شدن در آن‌قدر محکم بود که ناخودآگاه از آشپزخانه بیرون آمد تا ببیند چه خبر شده است، ولی دید این‌بار هم همسرش می‌خواهد با محکم‌بستن در خانه،ناراحتی‌اش را اعلام کند و بگوید که نمی‌خواهد سر میز شام بیاید یا حرف بزند و درهرصورت نمی‌خواهد شام بخورد…

همیشه همین‌طور است‌، هر وقت مخالفتی پیش بیاید یا بحثی بینشان شروع شودو او هم بخواهد نظرش را بگوید، همین کارها رامی‌کند؛ تا چند روز جواب سلام نمی‌دهد‌، در را به هم می‌کوبد و قهر می‌کند و او هم مستاصل می‌ماند که درمقابل چنین رفتارهایی چه‌کار باید کند؟معمولا هم بعد از چند روز خسته می‌شود‌، خودش می‌رود جلوی در‌، به او خوشامد می‌گوید و از وی می‌خواهد که برود شام بخورد و بعد کم‌کم یخ‌های بینشان آب می‌شود. ولی دیگر فکر می‌کند که تا کی خودش باید برای آشتی‌ پیش‌قدم بشود؟اصلا واقعا این‌طور رفتارها درست است؟نکند اگر همین‌طور ادامه بدهد، همسرش کم‌کم عادت کند که هر چند وقت یک‌بار قهر کند و…»

قهر‌، بی‌اعتنایی و حرف نزدن همسران یکی ازمشکلات ارتباطی است که بسیاری از زوج‌ها با آن دست به گریبانند. اما واکنش صحیح دربرابر این‌ رفتارها چیست‌، وچرا بعضی افراد گرایش بیشتری به قهر‌کردن دارند. اصلا واکنش مناسب دربرابر این گونه رفتارها چیست؟دراین‌خصوص با دکتر دانیلیان‌، روان‌کاو، گفت‌وگو کرده‌ایم.

اقدام برای تغییر شرایط
وقتی دو نفر وارد زندگی مشترک می‌شوند، موضوعات زیادی بینشان مطرح می‌شود که گاهی اختلاف‌نظرزیادی را بین آن‌ها به وجود می‌آورد. در این میان بعضی افراد هم در انتخاب روش حل مسئله‌، روش‌های خشونت‌آمیزیا قهر را ترجیح می‌دهند. معمولا در این‌ ارتباط‌ها‌، فردی که مورد خشونت و قهر قرار می‌گیرد،برای تعدیل یا‌تغییر شرایط،به فکرچاره می‌افتد و دوست دارد به‌نوعی شرایط را تغییر بدهد.اما سخت‌ترین کار این است که بخواهیم فرد سلطه‌گر را تغییر دهیم؛ چون تا موقعی که او حس پرخاشگری خود را ارضا می‌کندو‌کسی هم شکایتی ندارد،اوضاع خوب پیش می‌رود؛ یعنی‌ تا زمانی‌که بداند قربانی وجود دارد‌، به همان روال

  • ۰
  • ۰

گوش دادن به صحبت‌های همسرتان خیلی از اختلافات شما را حل می‌کند. بعد از سال‌ها تجربه در زمینه مسایل زناشویی و حل اختلافات آن‌ها و حتی آماده‌سازی زوج‌های جوان برای یک زندگی مشترک، به این نتیجه رسیدم که مشکل اساسی زوج‌ها در این است که آن‌ها یاد نگرفته‌اند به صحبت‌های یکدیگر گوش کنند…

شاید فکر کنید دوران نامزدی بهترین دوران زندگی شما بوده است، ولی آیا می‌دانید چرا؟ بله، کاملا واضح است چون در این دوران هر دوی شما با تمام وجود سعی می‌کردید به حرف‌های یکدیگر گوش کنید و بهترین رفتار را از خود نشان دهید. ولی اکنون بعد از سال‌ها زندگی دچار گرفتاری‌های مالی، شغلی، اجتماعی و مسایل مربوط به فرزندان شده‌اید و فرصت کافی برای یکدیگر ندارید. یکی از عوامل بسیار مهم برای داشتن یک ازدواج موفق شنیدن و گوش دادن به صحبت‌های طرف مقابل است.

به این مثال ساده توجه کنید: خانمی از شوهرش می‌خواهد که آشغال‌ها را بیرون ببرد. اگر شوهر در همان لحظه به هر دلیلی نخواهد این کار را انجام دهد، بهترین کاری که می‌تواند بکند این است که پاسخ او را بدهد و بگوید: “همین الان می‌خواهی این کار را بکنم یا اگر چند دقیقه طول بکشد عیبی ندارد.” همین تکنیک بسیار ساده، یعنی تکرار سوال او و یا پاسخ دادن فوری به او باعث می‌شود از بروز خیلی اختلافات جلوگیری شود. وقتی شوهر این‌طور با همسرش برخورد می‌کند به او نشان می‌دهد که برای حرف‌های او ارزش قایل است. درست است که شوهر بالاخره آشغال‌ها را بیرون می‌برد ولی در اصل به طور کاملا محترمانه هر موقع خودش بخواهد این کار را انجام می‌دهد. بنابراین این‌گونه مسایل را می‌توان تنها با گوش دادن و جواب فوری دادن به راحتی و بدون جر و بحث کردن حل کرد.

با تمام وجود به حرف‌های همسرتان توجه کنید
خیلی از مواقع است که وقتی همسرتان با شما صحبت می‌کند، شما به جای این‌که به او کاملا گوش دهید به فکر این هستید که چه پاسخی به او بدهید و یا این‌که چگونه از خود دفاع کنید. در این حالت مغز شما در حال فکر کردن است و ممکن است وسط حرف او نیز بپرید و با عصبانیت بگویید: “قبلا هم این حرف‌ها را شنیده‌ام.” و بعد شروع به جواب دادن و جر و بحث کردن کنید. گوش دادن واقعی موقعی صورت می‌گیرد که شما به طرف مقابل‌تان علاقه داشته باشید.

با گوش دادن برای او ارزش قایل می‌شوید
اگر طرف مقابل‌مان در حال صحبت کردن باشد و ما مشغول انجام کاری باشیم، در اصل به گفته‌های او توجه نمی‌کنیم. شاید بگویید من با گوش‌هایم کاملا حرف‌های او را می‌شنوم و کارهایم را نیز انجام می‌دهم ولی به راستی این‌طور نیست و شما با تمام وجود صحبت‌های او را می‌شنوید و برای او ارزشی قایل نمی‌شوید. وقتی در حال ظرف شستن، جارو زدن و روزنامه خواندن هستید، نمی‌توانید با تمرکز کامل به صحبت‌های او گوش دهید. همواره به خاطر داشته باشید فردی که در حال صحبت است، از شما انتظار دارد کاملا به او توجه کنید و صحبت‌های او را جدی بگیرید.

گوش دادن مانند باز و بسته کردن شیر آب نیست که هر موقع دوست داشتید گوش کنید و هر موقع نخواستید گفته‌های او را قطع کنید و خودتان به صحبت کردن ادامه دهید. شما باید در درون خود حسی را به وجود آورید که نسبت به طرف مقابل‌تان علاقه‌مند شده و با اشتیاق به صحبت‌های او گوش دهید. همین اشتیاق باعث می‌شود

سلام 25

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید