دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

سلام 10

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۰
  • ۰

می‌گویند ازدواج مانند هندوانه سر بسته است. به هر حال وقتی قرار است وارد مسیر ازدواج شوید، باید خودتان را برای هر شرایطی آماده کنید و اگر می‌بینید که طعم ازدواج برخلاف تصورتان شیرین و خوشمزه نیست، ببینید که برای بهبود وضعیت چه کاری می‌توانید انجام‌دهید.

وقتی دو نفر ازدواج می‌کنند روابط اجتماعی‌شان عوض می‌شود و رفت و آمدهای تازه‌ای به وجود می‌آید. در این میان کنار آمدن با فرهنگ خانواده همسر اهمیت زیادی دارد. طبیعی است که عضو جدید در هر خانواده باید پذیرفته شود اما گاهی وجه اشتراک‌ها به حدی کم است که نه‌تنها پذیرشی صورت نمی‌گیرد بلکه بحث و مشاجره و نارضایتی هم به وجود می‌آورد. دکتر سیما قدرتی، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه، به شما می‌گوید چطور با رعایت اعتدال و داشتن مهارت‌‌های لازم می‌توانید این مسئله را به خوبی مدیریت کرده و از ایجاد مشکلات پیشگیری کنید.

تفاوت‌های فرهنگی چقدر مهم است؟

تطابق فرهنگی دو نفری که قرار است با هم ازدواج کنند

  • ۰
  • ۰

اگر چه خواستگاری و مراحل قبل از ازدواج، یکی از لذت بخش ترین و خوشایندترین مراحل زندگی هر جوانی است، اما معمولا بعد از گذر از شور و شوق اولیه مرحله انتخاب و بله برون، اضطراب پدیدار می شود. گاه این اضطراب آنقدر رشد می کند که تا بعد از ازدواج هم ادامه می یابد.

کسانی که نتوانسته اند با اضطراب و ترس ازدواج کنار بیایند ممکن است تا مرحله پارانوئید شدن(سوءظن) نیز،پیش بروند. برخی از جوانان بیشتر از آن که به عشق و صمیمیت ازدواج فکر کنند به مشکلات زندگی مشترک و یا طلاق احتمالی و رنج و عذاب ناشی از آن اندیشه می کنند. اما به راستی علت اضطراب قبل از ازدواج چیست؟

وای از روزی که نقاب بر چهره نباشد

همه می توانند با زندگی آرام و خوشایند کنار بیایند اما وای از روزی که برگ زندگی، طوری ورق بخورد که باب دل یکی از زوجین نباشد؛ بی تردید، به هنگام استرس و آشفتگی در زندگی است که می توان به شخصیت و ارزش واقعی افراد پی برد.
هر چه میزان آرامش مان در رابطه طولانی تر باشد، به احتمال بسیار از شناخت

  • ۰
  • ۰

باورهای غیر واقع بینانه همان افکار یا انتظارات غیر منطقی هستند. غیر منطقی بودن باور ها به این معناست که افراد را از دستیابی به اهداف اساسی شان باز می‌دارند و نامعقولند و با واقعیت ناساز گار. اگر افراد باورها یا انتظارت غیر واقع بینانه ای در مورد انتخاب همسر داشته باشند، بیشتر احتمال دارد که دچار تردید، ناکامی و دلسردی شوند. هدف این مطلب شناساندن رایج ترین باور های غیر منطقی در مورد انتخاب همسر است.

باورهای غلط

۱-شاهزاده رویاها

فکر می کنید تنها یک شخص مناسب در دنیا برای ازدواج با هرشخصی وجود دارد. سوالاتی که اینجا مطرح می شود اینهاست: یک فرد چگونه

  • ۰
  • ۰

«پسری با شنیدن جواب رد از دختر مورد علاقه اش، به روی او اسید پاشید»، «عاشق ۲۴ ساله ای، رقیب عشقی خود را با ضربات چاقو کشت»، «دختری، نوعروس خواستگار سابقش را راهی بیمارستان کرد»، «پسری به خاطر انتقام، جان خانواده دختر را در یک تصادف ساختگی گرفت» و…

نه شنیدن از معشوق یکی از دردآورترین اتفاقاتی است که هر فردی می تواند آن را در زندگی تجربه کند، با شنیدن همین کلمه ۲ حرفی است که زندگی برخی از افراد به هم می ریزد، اگر جوان تا دیروز فردی شاد و پرانرژی بود به ناگاه آدمی غمگین و آشفته می شود که حتی از انجام امور شخصی اش بازمی ماند، اگر متنفر از سیگار بود، حالا پاکت پشت پاکت دود می کند، بی حوصله و کم طاقت شده و زود از کوره درمی رود.
معمولا بعد از گذر از گیجی و انکار شکست و خشم ناشی از

سلام 9

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۰
  • ۰

بعضی از ما با این که جایی طبابت نمی کنیم اما فوق تخصص داریم. با یک نگاه زیرچشمی، فردی را از بالا تا پایین سی تی اسکن می کنیم و زودتر از هر آزمایشگاهی در دنیا جواب آزمایش را آماده می کنیم. بعضی از ما یک مرکز پیشرفته سیار عیب شناسی هستیم و فرق نمی کند در مهمانی باشیم یا بیرون، زیر سقف باشیم یا بیرون از سقف، در خشکی باشیم یا در هوا یا آب، می توانیم  در هر موقعیتی چنان وجود یک فرد را در عیب های داشته و نداشته اش خلاصه کنیم که آن فرد در کم تر از دو دقیقه از وجودش متنفر و از زندگی اش سیر شود.
نمی دانم شما هم جزو آن دسته از آدم هایی هستید که وقتی چشم تان به دوست و فامیل و آشنایانتان می افتد، رادار مخفی تان شروع می کند به چرخیدن و اولین چیزی که بر ذهن و زبان تان جاری می شود عیوب فرد مقابل است یا نه؟
مثلا وقتی یک سیب قرمزخوشرنگ

  • ۰
  • ۰

در زندگی مشترک مسائل و مشکلات بسیار زیادی وجود دارد، با توجه به روابط و گفتگو سازنده ، درک تفاوتهای فردی، سخنان دلنشین و اهمیت دادن به یکدیگر می توان رابطه ی زیبایی را برای همدیگر ترسیم کنید.

بعضی مواقع رابطه زن و شوهر نامناسب و ناخوشایند می شود. دلخوری و ناراحتیها افزایش می یابد. چه کنیم تا از این گونه ناراحتی ها جلوگیری کنیم ،مخصوصا در این ایام باقی مانده به عید و از رابطه خود لذت بیشتری ببریم؟

در این گونه موارد بسیاری از زن و شوهرها فقط به ناراحتی ها و نکات منفی یکدیگر دقت می کنند. یکی از بهترین روشها این است که آنها را برای مدتی نادیده بگیریم.

به نکات مثبت و قابلیتهای یکدیگر توجه داشته باشیم و یک فهرستی از کارهای مثبتی که از یکدیگر انتظار داریم را تهیه کنیم. بیان کردن انتظارات مثبت در طرف مقابل احساس بهتر و خوشایند تری را بوجود می آورد و موجب بهتر شدن ارتباطات و نگاههای ما می شود. این اعمال و خواستها کاملا مشخص، واضح و در گامهای کوچک انجام شود. مانند”  در جمع کردن سفره به من کمک کن ” . البته خواسته ها نباید مربوط به کارهایی باشد که همسرتان نسبت به آن حساس است.