دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۳۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افراد زیادی هستند که خوب‌اند، اما نباید با آنها ازدواج کنید. این افراد برای ازدواج بسیار هم مناسب هستند، اما نه با شما:

1- کسی که با شما اختلاف سنی زیادی دارد

نمی‌توانیم بگوییم چقدر اختلاف سنی

  • ۰
  • ۰
1 - اگر در خانواده پدری و زندگی مجردی خود ، مسئولیت کاری را به عهده نمی گیرید یا در مسئولیت محوله تعلل می ورزید. ( تنبلی و بی مسئولیتی)
2 – اگر با پدر، مادر، برادر و خواهر خود (‌که به نظر شما غیر منطقی بوده یا اخلاق دلخواه شما را ندارند) ارتباط سازنده و راضی کننده ندارید و نتوانسته اید تعامل قابل قبولی ایجاد نمائید. (عدم تعامل و ارتباط اجتماعی صحیح با دیگران)
3 – اگر در زندگی ، مرتب شغل خود را عوض کرده اید، با دوستان زیادی به خاطر مشکلاتی قطع رابطه نموده اید، رشته تحصیلی خود را تغییر داده  یا ترک تحصیل کرده اید، علائق خود را نیمه کاره رها کرده اید و ثبات فکری ، احساسی و رفتاری ندارید.( عدم ثبات فکری، احساسی و رفتاری)
4 – اگر تصور می کنید ؛ افکار ، احساس و رفتار همسرتان را در آینده به دلخواه خود تغییر می دهید. (خطای شناختی)
5 – اگر به دنبال همسر مناسبی هستید به نحوی که در زندگی مشترکتان در آینده با
  • ۰
  • ۰

مردانه ریاست کنید

واگذاری سرپرستی مرد بر خانواده به معنای برتری مرد به زن در محضر خداوند متعال نیست بلکه به واسطه مصالح اجتماعی و ویژگی های طبیعی و فطری زن و مرد است که خداوند برای هر یک نقش و جایگاه خاصی را در خانواده در نظر گرفته است.
هر اجتماعی هر چند کوچک نیاز به یک سرپرست و رئیس دارد، حتی اگر این جمع یک خانواده کوچک دو نفره باشد. بر اساس شرع مقدس اسلام و با تمسک به آیه «اَلرِجالُ قَوامُونَ علیِ النُساء» سرپرستی و ریاست خانواده بر عهده مرد
  • ۰
  • ۰

جدا شدن و قطع رابطه ی زن و شوهر سخت است، به ویژه برای فرزندان.

به گزارش «تابناک با تو» بچه های طلاق ممکن است فکر کنند، بزرگترین ضربه را از قطع رابطه ی پدر و مادرشان خوردند. از بعضی از آنها خواسته می شود که نقش واسطه آشتی بین پدر و مادر را ایفا کنند، حتی هنگامی که از فراغ زوجی که خانه را ترک کرده اند و غمگین و ناراحت هستند. بعضی دیگر با پدر یا مادری مواجه هستند که از عهده ی کار های روزانه برنمی آیند؛ مثل شام درست کردن یا کمک کردن به بچه ها در درس ها.

بنا بر این گزارش، بعضی از بچه ها تا بزرگسالی صدمات مربوط به کودکی را همراه دارند؛ صدماتی که از ابتدا نباید به وجود می آمد؛ اما زوج جدا شده قبل از خشک شدن جوهر برگه ی طلاق، می توانند با مدیریت رفتارهای خود

  • ۰
  • ۰
جوانان ما زمان و هزینه فراوانی برای انتخاب کارت دعوت، سفره عقد و کیک، لباس، دسته‌گل و ماشین عروسی، پذیرایی و... صرف می‌کنند، حال آنکه باید چیزهایی که در چند دقیقه و ساعت مصرف می شود، ....
اگر زوجین از نظر شرایط روحی و روانی یکسان، اما تفاوت‌های ریشه‌ای داشته باشند، احتمال موفقیت ازدواج آنان به مراتب پایین می‌آید.

سیده فاطمه شفیعی بزرگترین و عمومی‌ترین عامل طلاق را ازدواج‌های شتابزده و بدون شناخت و تحقیق کافی دانست و اظهار کرد: جوانان ما زمان و هزینه فراوانی برای انتخاب کارت دعوت، سفره عقد و کیک، لباس، دسته‌گل و ماشین عروسی، پذیرایی و... صرف می‌کنند. چیزهایی که طی چند دقیقه تا چند ساعت مصرف می‌شود، بی آنکه کسی قدردان آن‌همه زحمت و صرف انرژی طرفین باشد. حال آنکه باید انرژی خود را برای شناخت هرچه بیشتر یکدیگر، آموختن اصول پویای ازدواج و بالا بردن مهارت‌های لازم برای همسر شدن، پدر یا مادر شدن و... به کار ببندند که متاسفانه این اشتباه بزرگ جوانان
  • ۰
  • ۰
زندگی با کسی که همه فکرش در خرج نکردن و لذت نبردن از زندگی خلاصه شده کار واقعا سختی است.
خسیس یعنی کسی که از خرج کردن مال خودداری می‌کند آن هم زمانی که به چیزی خودش ویا اطرافیانش نیاز دارند.

همه ما آدم‌هایی را سراغ داریم که پول به جانشان بند است و آنقدر ناخن خشکی می‌کنند و سخت می‌گیرند که
  • ۰
  • ۰

به گزارش «تابناک با تو» به خاطر وجود یک فرزند است که دو نفر حقیقتا یک نفر می شوند. یک کارشناس روابط خانواده در مورد اینکه چگونه یک بچه میتواند رابطه ی همسرتان را با شما بهتر کند، بحث می کند.

بنا بر این گزارش، پالما جوردن دکترای روابط خانواده، در مورد اینکه چگونه یک رابطه ی همسری می تواند از طریق بچه دار شدن مستحکم تر و قدرتمندتر شود، نکاتی را در اختیار ما می گذارد؛

1-  این یک مسأله خانوادگی و امری حیاتی است که زن وشوهر تصمیم بگیرند بچه دار شوند.
وقتی در این مورد توافق کردند که وجود یک بچه رابطه را تقویت و زوجین را به هم نزدیک تر می کند، اگر نظر ها در این مورد یکی نیست

  • ۰
  • ۰
عشق چیزی نیست که شما آن را تنها برای یک روز خاص برنامه‌ریزی کنید. مثلا برای جمعه شب بلیت تئاتری بخرید و بخواهید عشق‌تان را به همسرتان نشان دهید ولی در عوض بقیه هفته را به دست فراموشی بسپارید.
اغلب زوج‌ها وقتی دوران نامزدی خود را به خاطر می‌آورند به یاد عشق و علاقه زیادی می‌افتند که بین آن‌ها وجود داشت و گرمای عشق در روابط بین آن‌ها به وضوح مشاهده می‌شد. معمولا بعد از ازدواج با پیش آمدن مسایل مختلف در زندگی عشق و علاقه به تدریج کم‌رنگ‌تر می‌شود.

زن و شوهر بیشتر به شغل و فعالیت‌های اجتماعی توجه می‌کنند و تقریبا از یکدیگر غافل
  • ۰
  • ۰


امام باقر علیه سلام می فرمایند:
تو را به پنج چیز سفارش می کنم :
اگر مورد ستم واقع شدی ستم مکن ،اگر به تو خیانت کردند خیانت مکن ،
اگر تکذیبت کردند خشمگین مشو ،اگر مدحت کنند شاد مشو ،و اگر نکوهشت کنند ، بیتابی مکن .


  • ۰
  • ۰