دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

دلنوشته های یک یار آبی

جمع آوری اطلاعات مفید در زمینه پیش نیاز های ازدواج و مهارت های زندگی

حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیماری سرطان استان قزوین

دلنوشته های یک یار آبی

این وبلاگ سعی دارد تا کلیه اطلاعات مفیدی که نویسنده آن پیرامون یک ازدواج و زندگی موفق مطالعه می کند را جذب کرده و در این محل برای استفاده عموم منتشر نماید.
هم اکنون نویسنده مجرد می باشد و صرفا مطالبی که به پیش نیاز های ازدواج مرتبط است، برای وی مفید و کارساز است. زین رو مطالب مفید پس از ازدواج را صرفا اقدام به جمع آوری نموده تا به همراه همسر خود، در آینده مورد استفاده قرار دهد.
در این بین نویسنده دل نوشته های خود با خدای مهربانش و همسر پر مهر آینده اش را نیز می نگارد.

آخرین مطالب

۲۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سردی روابط عاشقانه، دغدغه همه افرادی است که یا هنوز با یکدیگر در ارتباطند و از سردشدن روابط شان در آینده نگرانند یا رابطه شان به نوعی سرد شده است و می خواهند دلایلش را بدانند. برای یافتن این علت ها با دکتر نوید نوری، روان شناس و مشاور، گفت و گو کرده ایم که می تواند مفید واقع شود.

شروع رابطه

اغلب زوج هایی که با موضوع بحران های دائمی در روابط خود مواجه می شوند، معمولا به «جدایی» فکر می کنند؛ چون از راهکارهای اساسی حل مشکلاتشان آگاهی ندارند و نکته اینجاست که شروع رابطه شان معمولا عاشقانه بوده و آن زمان فکر می کردند رابطه شان با دیگران متفاوت است و عشقشان می تواند پشتوانه مهمی برای زندگی مشترکشان باشد، اما هنگام مواجهه با نخستین مشکلات زندگی، دیدشان نسبت به این موضوع عوض می شود و به حقیقت رابطه مشترک نزدیک تر می شوند.

فرزاد و مریم زوجی هستند که با سختی های زیاد، به رغم مخالفت خانواده هایشان، با یکدیگر ازدواج کرده اند، اما هرگز فکر نمی کردند بعد از ۴ سال، مشکلشان به حدی برسد که نتوانند به چیزی غیر از جدایی فکر کنند. آن ها هم مانند هزاران زوجی که به این نقطه رسیده اند، فکر می کنند شاید ازدواج آن ها از ابتدا هم درست نبوده است. اما واقعا چه بلایی بر سر عشق های آتشین دوران آشنایی می آید که این طور پس از مدتی رو به سردی می گذارند؟

مهارت های موفقیت در رابطه

موفقیت در رابطه زناشویی علاوه بر مفهوم عشق، در مهارت هایی

سلام 17

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید
  • ۰
  • ۰
شما در ابتدا نسبت به بسیاری از علاقه مندی های همسرتان، مشتاق و بعد از مدتی بی تفاوت و بعد کسل و بی حوصله می شوید. اینجاست که شروع میکنید به طرح ریزی و امتحان نقشه هایی برای گسترش و یا حتی تغییر علایق او...
  ضرب المثلی می گوید: مرد، زندگی روی سقف را بر زندگی در کنار زنی غرغرو ترجیح می دهد.

روزهای اول ازدواج فوق العاده بود. شما همسرتان را دوست داشتید و از تمام چیزهایی که او می پسندید لذت می بردید و او نیز در حال تجربه همین حس بود. اما کم کم همه چیز رنگ باخت و شما حوصله تان از سرگرمی های مورد علاقه او سر رفت!

کم کم تماشای مسابقه فوتبال اعصابتان را خرد می کند و از رفتن همسرتان به مسابقات ورزشی با دوستانش اذیت می شوید.
 
این احساس مشترک بین بسیاری از خانمهاست که مدتی از زمان ازدواج آنها گذشته است. شما در ابتدا نسبت به بسیاری از علاقه مندی های همسرتان،
  • ۰
  • ۰

▪ برای همدیگر وقت صرف می‌کنیم‌.

▪ به همه می‌گویم که دوستش دارم‌.

▪ برای قدردانی از محبت‌هایش‌، نامهٔ عاشقانه‌ای برایش می‌نویسم‌.

▪ وقتی غمگین است سعی می‌کنم ناراحتی‌اش را بفهمم و او را درک کنم‌.

▪ همیشه در اتفاقات خوب و مهم زندگی او را سهیم می‌کنم

  • ۰
  • ۰

الف) آیا در دوران نامزدی و عقد هم می توان شناخت کسب کرد؟

اگرچه لازم است که شناخت نسبی برای شروع یک زندگی و انتخاب فرد مناسب را در همان دوران خواستگاری به دست آورده باشید، ولی دوران عقد هم به نوبه خود شناختی نسبت به یکدیگر به زوجین می دهد. درواقع دوران عقد، دوران شناخت بهتر و عمیقتری است و این شناخت می تواند مقدمه ای بر سازگاری بهتر و تفاهم بیشتر در دوران پس از عروسی باشد.
درواقع در این دوران، از طرفی به دلیل اینکه برخی رودربایستی ها و ترسها کمتر شده است و از طرف دیگر زوجین در موقعیت های گوناگونی مانند منزل اقوام، مسافرت، گشت و گذارهای دو نفره و … در کنار هم هستند، می توانند شناخت بیشتری از خلقیات یکدیگر به دست آورند.

ب) رفت و آمدهای دوران عقد چقدر باید باشد؟

بهترین راه آن است که زن و شوهر در محیطی آرام با یکدیگر در این باره به گفتگو بنشینند

  • ۰
  • ۰

پژوهش‌گران ۱۰ میلیون پست فیسبوک را مورد بررسی قرار داده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که زنان در پست‌های فیسبوکی نسبت به مردان از واژه‌های گرم‌تر و متعاد‌ل‌تری استفاده می‌کنند؛ از طرف دیگر مردان متاسفانه در پست‌های خود بیشتر از دشنام و واژه‌هایی که بیان‌کننده خشم‌اند بهره می‌برند و زبان آن‌ها استدلالی است . این پژوهش در ادامه پژوهش‌هایی انجام شده که تحت ذیل «تفاوت مردان و زنان در استفاده از زبان» قرار دارند و تا پیش از این محققان زیادی به سراغ آن رفته‌اند. به همین دلیل در این مطلب می‌خواهیم کمی در مورد تفاوت مردان و زنان در استفاده از واژه‌ها صحبت کنیم و در نهایت ببینیم نمود این تفاوت‌ها در فضای مجازی و شبکه اجتماعی فیسبوک چگونه است.

آیا زنان بیشتر حرف می‌زنند یا مردان؟

پاسخ این سوال یک باور قدیمی را در خود نهفته دارد؛ این‌که زنان به طور متوسط در روابط اجتماعی خود از تعداد واژه‌های بیشتری نسبت به مردان استفاده می‌کنند. اما تا چه اندازه این باور درست است؟ در سال ۲۰۱۳ وب‌سایت دیلی میل گزارشی از کتاب پژوهشی لوان بریزنداین (LouannBrizendine) موسس و مدیر دانشگاه کالیفرنیا، با نام مغز زنان

  • ۰
  • ۰

همه ما هرازگاهی در روابط خود اشتباه می کنیم، اما اگر ایده های ساده زیر را در نظر داشته باشیم، می توانیم حتی بزرگ ترین شکست های ارتباطی خود را بهبود ببخشیم.

۱- از همسرتان نظرخواهی کنید

افرادی که می گویند همسرشان باید چه زمانی چه کار کنند، به طرزی فریبنده این اصل را فراموش کرده اند. چه کسی گفته راهی که شما می روید، درسته است؟ به جای زور گفتن، کنترل کردن یا آموزش دادن همسرتان، روی همکاری با او تمرکز کنید. نظر او را جویا شوید. از او دعوت کنید افکار و ایده های شما را بشنود، در خلق آینده ای که می خواهید با هم آن را زندگی کنید، شریک باشید.

۲- هر چیزی را محترمانه بگویید

همه ما می ترسیم، می رنجیم و دلخور می شویم و دیگر احساسات دشوار را در روابط خود تجربه می کنیم. زندگی کردن با یک نفر دیگر اغلب مشکل است؛ اما این حس هرقدر هم که دردناک باشد، باز هم همسرتان

  • ۰
  • ۰

فکر می‌کنید رفتار بالغی در رابطه‌تان دارید؟ هر رابطه‌ای چالش‌ها و مشکلات خاص خودش را دارد ولی یکسری رفتارهای نابالغ کلی وجود دارد که برای داشتن رابطه‌ای بهتر و شادتر باید از آنها اجتناب کنید.

۱. روابط دیگر خود را قربانی نمی‌کنند.

خیلی‌ها وقتی وارد یک رابطه احساسی می‌شوند، دوستانشان را کنار می‌گذارند. بااینکه این در طول «ماه‌عسل» منطقی به نظر می‌رسد ولی خیلی مهم است که یادتان باشد هیچوقت دوستان و خانواده‌تان که سال‌های سال کنارتان بوده‌اند نباید بخاطر ورود یک فرد جدید از زندگی‌تان بیرون شوند. زنان بالغ و فهمیده می‌توانند یک تعادل رضایت‌بخش بین همه عزیزانشان ایجاد کنند.

۲. فراموش نمی‌کنند از طرفشان تشکر کنند.

بعد از گذشتن زمانی از رابطه، ممکن است خیلی ساده فراموش کنید که بخاطر چیزهای کوچک

به امید تو

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید

سلام 16

برای نمایش مطلب باید رمز عبور را وارد کنید